Zabezpieczenie lakieru samochodu - dlaczego warto nawet w nowych autach?

21-12-2020 12:43

Po co w nowym aucie dodatkowe zabezpieczenie lakieru? - zastanawiają się niektórzy kierowcy, czytając teksty poradnikowe w internecie. No właśnie, po co? My wiemy. Wszystkiemu,  jak zwykle, „winne” jest prawo.

Zabezpieczenie lakieru samochodu a kwestie prawne

Co ma prawo do lakieru nowego samochodu? Dokładnie to samo co do emisji CO2. Okazuje się, że wprowadzane przez Unię Europejską w trosce o ochronę środowiska nowe normy ekologiczne dotyczą nie tylko emisji spalin. Pewne obostrzenia związane są także z lakierem, jakim pokrywane są sprzedawane na Starym Kontynencie samochody. Od pewnego czasu lakiery muszą być rozpuszczalne w wodzie. Także i ich grubość musi być mniejsza niż dawniej. Co z tego wynika? Wystarczy zapytać pracowników stacji obsługi kosmetycznej pojazdów.

Cienki lakier samochodowy tylko na dwa lata

Ich zdaniem lakier na nowym samochodzie już po dwóch latach może zmatowieć. Dotyczy to absolutnie wszystkich nieodpowiednio pielęgnowanych pokryć lakierniczych sprzedawanych na terenie unii samochodów. Czy można coś z tym zrobić? Oczywiście, są odpowiednie technologie, ale o ich zastosowaniu trzeba pamiętać już w momencie opuszczania salonu nowym cackiem. Jeszcze prościej zapytać specjalistów z salonu Seata, czy również i oni oferują specjalne zabezpieczenia nowych powłok lakierniczych.

Kwarc kontra powłoki ceramiczne

Pierwszym krzykiem mody oferowanym przez firmy zajmujące się detailingiem były powłoki kwarcowe. Miały one zabezpieczać samochodowy lakier na długie miesiące. Jak jednak szybko się przekonano, nie okazały się one spodziewanie dobrym rozwiązaniem. W wielu przypadkach niewiele gorsze efekty dało stosowanie odpowiednio nałożonego wosku.Tu jednak z pomocą przyszła nowa i bardziej efektywna technologia. Mowa tu o pokryciach ceramicznych. Te mogą być jednak również różnej jakości. Warto korzystać więc ze sprawdzonych punktów kosmetyki samochodowej.

Detailing z certyfikatem

Dobre i polecane powłoki ceramiczne posiadają certyfikat odpowiedniej twardości filmu pokrywającego samochodowy lakier. Oznaczany jest on literami SGS, a jego najwyższa wartość wynosi 9H. Tak, to maksymalna wartość, choć w wielu miejscach oferowana jest powłoka 10H. Nie dajmy się nabrać. To mało warta mieszanka, a jej właściwości wcale nie są ponadprzeciętne.

By nie narazić się na niepotrzebne wydatki, najlepiej skorzystać z detailingowej oferty autoryzowanych stacji Seat. Można być pewnym, że stosowane tam metody będą zgodne z zaleceniami samego producenta, a zastosowane zabiegi nie zniszczą objętego gwarancją przecież lakieru. Karoserię samochodu warto zabezpieczyć zaraz po jego zakupie. O lakier warto dbać jednak i później. Nie można zapomnieć o jego odpowiednim zabezpieczeniu przed zimą. To właśnie wtedy, gdy robi się zimno, lakier jest najbardziej narażony na uszkodzenia.