Jesteś właścicielem wygodnego i rodzinnego Seata Alhambra? Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Filtr kabinowy w Seacie Alhambra, podobnie zresztą jak w bliźniaczym Volkswagenie Sharanie, znajduje się na podszybiu. Można się do niego dostać od strony komory silnika.
To stosunkowo prosta czynność. Należy otworzyć maskę komory silnika i skierować wzrok w stronę podszybia. Najpierw należy zdemontować plastikową przegrodę osłony silnika, a następnie usunąć gumową uszczelkę. Kolejny krok to odszukanie wkrętów mocujących osłonę filtra. Po ich wykręceniu i demontażu maskownicy zobaczymy filtr. Można go usunąć, przesuwając go w prawą stronę i dociskając lekko do dołu. Nowy filtr montujemy w ten sam sposób, wykonując czynnosci w odwrotnej kolejności. Całość nie powinna nam zająć więcej niż pół godziny.
W Seacie Alhambra wszystkie bezpieczniki zgromadzone są w jednej skrzynce. Znajduje się ona pod maską. Pokrywę zasłaniającą bezpieczniki można zdjąć, unosząc ją lekko do góry przy pomocy obu rąk.
Czujnik temperatury silnika, który wysyła informacje do komputera samochodowego, znajduje się w pobliżu obudowy termostatu. Termostat natomiast znajduje się w bloku silnika. Należy go szukać od strony akumulatora.
Koło zapasowe w Seacie Alhambra znajdziemy w tylnej części samochodu. Jest ono podwieszone pod podłogą na tak zwanej windzie nazywanej też koszem.
Odpowiedź na to pytanie zwykle zależy od tego, jak eksploatujemy samochód? Warto zastanowić się, czy jeździmy nim w jedną lub dwie osoby, czy też na ogół mamy komplet 7 pasażerów. Jeśli Alhambra służy nam zdecydowanie jako duży, rodzinny samochód, wybierzmy lepiej diesla o mocy 150 koni mechanicznych. W ofercie jest wprawdzie również 150-konny silnik benzynowy o pojemności 140 ccm, jednak to właśnie jednostka na olej napędowy, dzięki lepszemu momentowi obrotowemu, zapewnia lepsze osiągi. Docenimy to w trakcie podróży po górskich drogach, na których przy pełnym załadowaniu Seat Alhambra ze słabszym silnikiem będzie wymagał od nas częstej redukcji biegów.
Jeśli decydujemy się na wymianę płynu chłodniczego, warto, spuszczając stary, mierzyć, ile się go pozbyliśmy. Układ, czyli silnik plus nagrzewnica, mieszczą około 9 litrów płynu i tyle powinno wypłynąć zaworem. Jeśli będzie go mniej istnieje niebezpieczeństwo, że zamiast wymiany płynu, dokonamy jedynie dolania nowego.
Uwaga! Nie wszystkie płyny pozwalają się ze sobą mieszać. W ekstremalnych przypadkach dwa płyny chłodnicze mogę się zważyć. Wtedy konieczne będzie płukanie całego układu.