Seat Alhambra. Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez jego użytkowników pytania

28-03-2020 20:44

Jesteś właścicielem wygodnego i rodzinnego Seata Alhambra? Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Filtr kabinowy w Seacie Alhambra - gdzie jest?

Filtr kabinowy w Seacie Alhambra, podobnie zresztą jak w bliźniaczym Volkswagenie Sharanie, znajduje się na podszybiu. Można się do niego dostać od strony komory silnika.

Jak wymienić filtr kabinowy w Seacie Alhambra?

To stosunkowo prosta czynność. Należy otworzyć maskę komory silnika i skierować wzrok w stronę podszybia. Najpierw należy zdemontować plastikową przegrodę osłony silnika, a następnie usunąć gumową uszczelkę. Kolejny krok to odszukanie wkrętów mocujących osłonę filtra. Po ich wykręceniu i demontażu maskownicy zobaczymy filtr. Można go usunąć, przesuwając go w prawą stronę i dociskając lekko do dołu. Nowy filtr montujemy w ten sam sposób, wykonując czynnosci w odwrotnej kolejności. Całość nie powinna nam zająć więcej niż pół godziny.

Seat Alhambra - gdzie są bezpieczniki?

W Seacie Alhambra wszystkie bezpieczniki zgromadzone są w jednej skrzynce. Znajduje się ona pod maską. Pokrywę zasłaniającą bezpieczniki można zdjąć, unosząc ją lekko do góry przy pomocy obu rąk.

Gdzie znajduje się czujnik temperatury w Seacie Alhambra?

Czujnik temperatury silnika, który wysyła informacje do komputera samochodowego, znajduje się w pobliżu obudowy termostatu. Termostat natomiast znajduje się w bloku silnika. Należy go szukać od strony akumulatora.

Seat Alhambra - gdzie jest koło zapasowe?

Koło zapasowe w Seacie Alhambra znajdziemy w tylnej części samochodu. Jest ono podwieszone pod podłogą na tak zwanej windzie nazywanej też koszem.

Seat Alhambra – wersję z jakim silnikiem wybrać?

Odpowiedź na to pytanie zwykle zależy od tego, jak eksploatujemy samochód? Warto zastanowić się, czy jeździmy nim w jedną lub dwie osoby, czy też na ogół mamy komplet 7 pasażerów. Jeśli Alhambra służy nam zdecydowanie jako duży, rodzinny samochód, wybierzmy lepiej diesla o mocy 150 koni mechanicznych. W ofercie jest wprawdzie również 150-konny silnik benzynowy o pojemności 140 ccm, jednak to właśnie jednostka na olej napędowy, dzięki lepszemu momentowi obrotowemu, zapewnia lepsze osiągi. Docenimy to w trakcie podróży po górskich drogach, na których przy pełnym załadowaniu Seat Alhambra ze słabszym silnikiem będzie wymagał od nas częstej redukcji biegów.

Seat Alhambra – ile płynu chłodniczego wchodzi do instalacji i czy różne płyny można ze sobą mieszać?

Jeśli decydujemy się na wymianę płynu chłodniczego, warto, spuszczając stary, mierzyć, ile się go pozbyliśmy. Układ, czyli silnik plus nagrzewnica, mieszczą około 9 litrów płynu i tyle powinno wypłynąć zaworem. Jeśli będzie go mniej istnieje niebezpieczeństwo, że zamiast wymiany płynu, dokonamy jedynie dolania nowego.

Uwaga! Nie wszystkie płyny pozwalają się ze sobą mieszać. W ekstremalnych przypadkach dwa płyny chłodnicze mogę się zważyć. Wtedy konieczne będzie płukanie całego układu.